طراحی و ساخت قفس مرغ تخمگذار برای صادرات

ساخت قفس مرغ تخمگذار برای وارد شدن به بازار های بین المللی و یا صادرات این دستگاه ها به گونه ای می باشد که سبب شده تا طراحان و سازندگان این دستگاه ها نمونه های سفارش داده شده را مطابق یا استاندارد های روز دنیا تولید و به بازار های جهانی عرضه کنند.

طراحی و ساخت یک قفس برای مرغ های تخمگذار یکی از مراحل پرورش مرغ است. یک قفس مرغ باید دارای ویژگی هایی باشد که این ویژگی ها و استاندارد های جهانی آن را توضیح خواهیم داد.

ساخت قفس مرغ تخمگذار

برای پرورش مرغ به چه چیز های نیاز داریم؟

پرورش مرغ نیاز به تجهیزات زیادی ندارد. میتوان گفت یک دستگاه جوجه کشی و یک قفس مناسب برای مرغ ها تنها وسایل لازم برای راه اندازی پرورش مرغ به صورت ساده است.

دستگاه جوجه کشی و سبد مرغ منجمد را که به صورت آماده از بیرون تهیه میکنیم و آن را راه اندازی میکنیم. اما، قفس مرغ را میتوانیم خودمان بسازیم. هر آنچه که برای ساخت قفس مرغ بایذ بدانید را در این مطلب خواهیم گفت.

ساخت قفس مرغ تخمگذار

قسمت های مختلف یک قفس مرغ

ابتدا باید بدانیم قفسی که قصد ساخت آن را داریم، از چه قسمت هایی تشکیل میشود.

یک قفس مرغ باید دارای دو فضای مجزا باشد:

  • فضای بسته
  • فضای آزاد

فضای بسته در قفس مرغ، در واقع محل خواب و تخم گذاری مرغ هاست. و فضای باز و ازاد آن، محیطی برای تغذیه و حرکت آزادانه مرغ هاست.

ساخت قفس مرغ تخمگذار

انتخاب محل مناسب برای قفس مرغ

بهترین مکان برای قفس مرغ در جایی زیر یک درخت است.زیرا در تابستان و فصل های گرم مرغ ها و جوجه ها در طول روز از سایه ان استفاده میکنند. در غیر این صورت باید سایه بانی برای قفس مرغ درست کنید.

ساخت قفس مرغ تخمگذار

تجهیزات و وسایل لازم برای قفس مرغ

  • دستگاه آبیاری
  • کاه برای پوشاندن کف قفس
  • لامپ رشته ای
  • دستگاه تهویه

البته قفس های آماده نیز برای مرغ ها در بازار وجود دارند که دارای انواع اتوماتیک و ساده هستند.بسته به بودجه ای که در اختیار دارید میتوانید از انواع آماده استفاده کنید و یا خودتان دست به کار ساخت قفس و یا سبد مرغ زنده شوید. که برای ساخت قفس، باید تا حدودی مهارت های نجاری داشته باشید.

ساخت قفس مرغ تخمگذار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما